MIGRACJA SIMATIC S5 DO S7

Minimalizuj ryzyko operacyjne

Rynek rozwiązań przemysłowych w branży automatyki nie jest tak dynamiczny, jak sektor konsumencki i zmiany generacji sterowników PLC nie są tak częste, jak np. telefonów komórkowych. Nie mniej jednak zmiany te zachodzą, a w wielu zakładach przemysłowych automatyka bazuje na przestarzałych sterownikach Siemens Simatic S5. S5 to sterownik PLC, który firma Siemens wprowadziła na rynek w 1979 roku. Zakończenie ich produkcji nastąpiło w roku 2003, a rodzina S5 została zastąpiona serią S7. Minęło zatem już prawie 15 lat.

Nikogo nie trzeba  przekonywać, że ryzyko nieplanowanego przestoju instalacji lub maszyn, których sterowanie bazuje na tak starym sterowniku jest bardzo duże. 

Główne czynniki ryzyka związane z użytkowaniem sterowników Simatic S5 to:

  • kupno nowego sterownika, modułów, itp nie jest już możliwe,
  • dostęp do części zamiennych jest bardzo ograniczony
  • ceny części zamiennych do serii S5 są bardzo wysokie
  • coraz trudniej o inżynierów z odpowiednią wiedzą na temat serii S5
  • sterowniki SIMATIC S5 nie są kompatybilne ze sterownikami SIMATIC S7.

Zmiana starego sterownika PLC na nowy nie jest procesem łatwym i wymaga odpowiedniego poziomu wiedzy, którą posiadamy i oferujemy:

  • dogłębną znajomość programowania sterowników serii S5, 
  • analizę istniejących algorytmów oraz procesu technologicznego,
  • konwersję oprogramowania oraz często stworzenia nowego,
  • skrócenia czasu postoju do minimum,

Nasze doświadczenie w tym zakresie oraz zrealizowane aplikacje pozwalają nam na wykonanie modernizacji nawet bardzo skomplikowanych systemów, zapewniając ich przystosowanie do aktualnych potrzeb użytkownika.

NASZE MOCNE STRONY

  • Długoletnie doświadczenie.

    Wiele lat pracy w branży automatyki przemysłowej pozwoliło nam zdobyć doświadczenia, którymi chętnie dzielimy się z naszymi Klientami. 

  • Wszechstronna wiedza.

    Automatyka przemysłowa to dziedzina interdyscyplinarna. Do realizacji systemu automatyki potrzebny jest szeroki zakres wiedzy obejmujący wiele dziedzin.

  • Ciągły rozwój.

    Dbamy o to, aby nasza kadra ciągle się rozwijała, szkoliła i zdobywała nowe doświadczenia. Tylko wtedy damy swoim Klientom więcej niż oczekują.